Közérdekű adatok
1. A közfeladatot ellátó szerv feladatát, hatáskört és alaptevékenységét meghatározó, a szervre vonatkozó alapvető jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, valamint a szervezeti és működési szabályzat vagy ügyrend, az adatvédelmi és adatbiztonsági szabályzat hatályos és teljes szövege
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény.
A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény
Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény.
A Képviselőtestület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 7/2019 (XI..14.) önkormányzati rendelete: Eperjes Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzata
18. A közfeladatot ellátó szervre vonatkozó különös és egyedi közzétételi lista
Eperjes Község Önkormányzatának nincsennek ilyen listái
1. A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetősége
Derekegyházi Közös Önkormányzati Hivatal
6621 Derekegyház, Kossuth utca 4.
Telefon: +36-63/453-003, +36-63/453-019;
Fax: +36-63/453-003
E-mail: hivatal@derekegyhaz.hu
Mobiltelefon száma: +36-20/280-6360, +36-20/577-6203
Polgármesteri Hivatal elektronikus levélcíme: hivatal@derekegyhaz.hu
Jegyző e-mail címe: jegyzo@derekegyhaz.hu
honlap: www.derekegyhaz.hu
Derekegyházi Közös Önkormányzati Hivatal Eperjesi Kirendeltsége
6624 Eperjes, Petőfi u. 1.
Telefon: +36 63/455-527
E-mail: ph.eperjes@optanet.hu
2. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
Eperjes Község Önkormányzata
Eperjes Község Önkormányzata Képviselő-testület felépítése:
Kabai Mátyás
polgármester
Horváth Ferenc
alpolgármester
Korcsmárosné Horváth Irén
képviselő
Gyebnár Gábor
képviselő
Boros Henrietta
képviselő
2.) A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszámára és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok, illetve összesítve a vezetők és vezető tisztségviselők illetménye, munkabére, és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítése, az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve
A POLGÁRMESTER illetményét a Képviselő-testület 63/2024. (X.10.) önkormányzati határozata a 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 71. § (5) és (6) bekezdése alapján bruttó 520 000.-Ft illetményt állapít meg.
A képviselőtestület a polgármester részére a havi illetményének 15 %-ának megfelelő költségátalányt, azaz havi illetményének 15 %-át, azaz bruttó 78 000,-Ft költségtérítést állapít meg.
A polgármester ezen felül a köztisztviselőket megillető nyelvpótlékra jogosult, vagyis az alapfokú idegennyelv-tudási pótlék bruttó 5 798,- Ft (ötezer-hétszázkilencvennyolc forint) összegben illeti meg.
Az ALPOLGÁRMESTER tiszteletdíját a Képviselő-testület 67/2024. (X.10.) önkormányzati határozata s 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) 80. § (2) és (3) bekezdése alapján bruttó 208 000.-Ft illetményt állapít meg. A képviselőtestület továbbá bruttó 31 200,- Ft költségtérítést állapít meg.
Az önkormányzati KÉPVISELŐK tiszteletdíjának mértékét a Képviselő-testület „Az önkormányzati képviselők és bizottsági tagok tiszteletdíjának mértékéről” szóló 6/2019. (X.25.) sz. rendelete szabályozza.
Eszerint:
A képviselői tiszteletdíj mértéke 40 000.-Ft havonta
A bizottsági elnökök tiszteletdíja 15 000,- Ft/hó, a bizottsági tagok és a nem önkormányzati képviselő bizottsági tagok tiszteletdíja 5 000,- Ft/hó.
A Képviselőtestület bizottsága:
Pénzügyi Bizottság:
Elnöke: Gyebnár Gábor képviselő
Tagjai: Korcsmárosné Horváth Irén képviselő, Agócs Irén nem képviselő bizottsági tag
A Pénzügyi Bizottság feladatai:
- A bizottság közreműködik az önkormányzat költségvetési, pénzügyi-ellenőrzési, vagyongazdálkodási, településüzemeltetési, infrastrukturális, településrendezési és fejlesztési, az önkormányzat szervezeti, működési, rendeletalkotási és egyéb szervezési feladatainak ellátásában.
- Közreműködik az önkormányzati rendeletek kidolgozásában, döntések előkészítésében.
- A bizottság véleményezése szükséges az alábbi képviselőtestületi döntések előkészítéséhez:
- az önkormányzat gazdasági programjának meghatározása
- az éves költségvetés kidolgozása
- a költségvetés végrehajtásáról szóló féléves és éves beszámoló elfogadása
- pénzmaradvány felhasználása
- éves költségvetés módosítása
- önkormányzati vagyongazdálkodási ügyek
- helyi adók bevezetése
- önkormányzati intézmény alapítása, megszüntetése
- társulásban való részvétel,
- képviselőtestületi munkaterv elfogadása,
- Szervezeti és Működési Szabályzat kidolgozása, módosítása, kiegészítése
- A bizottság közreműködik és kivizsgálja a polgármester által átadott, az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségére irányuló kezdeményezést. A bizottság előterjesztése alapján a képviselő-testület a következő ülésén, legkésőbb az összeférhetetlenség megállapításának kezdeményezését követő 30 napon belül határozattal dönt az összeférhetetlenségről.
- Lebonyolítja a képviselő-testület hatáskörébe tartozó választásokat.
- Ellenőrzi a képviselő-testület rendeleteinek, határozatainak végrehajtását.
- Előkészíti és megszervezi a helyi népszavazás lebonyolítását.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzati rendeleteket és határozatokat, javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére, vagy új rendelet alkotására.
(4) A bizottság közreműködik önkormányzati intézmények alaptevékenységi, kiegészítő vállalkozási tevékenységi körének meghatározása előkészítésében.
(5) A bizottság ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és a bizonylati fegyelem érvényesítését. Vizsgálati megállapításait a képviselőtestület elé terjeszti. A testület a szükséges intézkedéseket megteszi.
(6) A bizottságnak a Képviselőtestület által átruházott hatásköre:
1. véleményezi a vagyonrendelet előírásai szerint a vagyontárgyak elidegenítését
2. a képviselői vagyonnyilatkozatok nyilvántartása, ellenőrzése,
3. az összeférhetetlenség kivizsgálása, a képviselői köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel igazolásának ellenőrzése, méltatlansági ügyek döntésre előkészítése
A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése,
belső tagozódása
Szervezeti felépítés
A Képviselő-testület döntésének megfelelően a szakmailag egységes Hivatal a célszerű munkamegosztás érdekében a következő belső szervezeti egységekre tagozódik:
- Polgármester
- Jegyző
- Pénzügyi-gazdálkodási csoport
- Igazgatási csoport.
A Csoportok főbb feladatai
15. Igazgatási Csoport
Létszáma: 1 fő csoportvezető
- fő ügyintéző:
A csoport kiemelt feladata:
Titkársági feladatok: A képviselő-testület üléseinek előkészítése, az előterjesztők részére jogi felvilágosítás, ügykörébe tartozó jogszabály-ismertetők készítése,
- testületi határozatok, rendeletek nyilvántartása,
- képviselő-testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése,
- képviselő-testület lejárt határidejű határozatairól tájékoztató összeállítása,
- képviselő-testület bizottságai munkájának segítése a bizottságok ügyrendjéről szóló rendelet szerint,
- önkormányzati rendelet kihirdetésével kapcsolatos feladatok,
- települési képviselők részére munkájukhoz szükséges technikai feltételek biztosítása,
(1) Személyzeti feladatok
- munkáltatói jogkörből eredő döntések előkészítése, végrehajtása,
- hivatali dolgozók továbbképzésének szervezése.
(2) Általános jogi feladatok
- közreműködés a rendelet – tervezetek előkészítésében,
- választási feladatok,
- önkormányzati megállapodások, szerződések, szabályzatok koordinálása, nyilvántartása.
(3) Egyéb feladatok ellátása
- a Hivatal működésének tárgyi és technikai feltételeinek biztosítása,
- az iratok iktatásával, azok irattározásával, selejtezésével és levéltárba helyezésével kapcsolatos, valamint az ügyintézéssel és ügyiratforgalommal összefüggésben jelentkező statisztikai adatszolgáltatás feladatai,
- Az Üllési Talentum ösztöndíj alapításáról, felsőoktatási intézményekben tanulók támogatásáról szóló 17/2013. (XI. 14.) pályázattal kapcsolatos feladatok ellátása,
- Üllési Körkép szerkesztésében való aktív közreműködés.
(4) Pályázatírási tevékenységgel kapcsolatos feladatok:
- az önkormányzat és az önkormányzati intézmények, a lakosság, a civil szervezetek, továbbá a vállalkozások részére kiírt pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése,
- az önkormányzat által benyújtandó pályázatok előkészítése,
- szakértői segítség nyújtása az önkormányzat intézményei, a lakosság, a civil szervezetek és a vállalkozások által benyújtandó pályázatokhoz,
- kapcsolat fenntartása, és együttműködés a kistérségi központtal, valamint az önkormányzat társulásaival,
- Európai Uniós pályázati lehetőségek feltárása és előkészítése, pályázatkészítés, eredményes pályázati projektek teljes körű menedzselése, hazai és nemzetközi támogatási források igénylése, nyilvántartása,
- pályázati projektek elszámolása a támogató felé.
(5) Településüzemelés-üzemeltetési feladatok:
- Helyi vízgazdálkodás,
- Tevékenységi köréhez tartozó pályázatok előkészítése,
- Beruházások előkészítése, együttműködve a Pénzügyi-Gazdálkodási Csoporttal,
- Közműnyilvántartás vezetése,
- Kommunális igazgatás,
- Közterület ellenőrzés,
- Közterületek tisztántartásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- Környezetvédelmi és település-üzemeltetési igazgatás,
- Közlekedési-hírközlési- és vízügyi igazgatás,
- Helyi vízgazdálkodás körébe tartozó feladatok,
- Költségvetési beszámolókhoz adatokat szolgáltat,
- Kapcsolat tartása a közüzemi szolgáltatást nyújtó gazdasági társaságokkal,
- az állattartással összefüggő feladatok ellátása, a szükséges és előírt nyilvántartások vezetés,
- A Képviselő-testület bizottságai munkájának segítése.
(6)Településfejlesztési és beruházási feladatok
- beruházások előkészítése és megvalósítása során szakmai segítségnyújtás,
- egyes önkormányzati fejlesztési projektek, (kivéve közbeszerzési bonyolítás és műszaki ellenőrzés) teljes körű lebonyolításában való részvétel,
- Az Önkormányzat fejlesztéseivel, rekonstrukcióival, felújításokkal kapcsolatos feladatok ellátása,
- pályázatok készítése és benyújtása a tervezett fejlesztésekhez,
- a nagyközség fejlesztési terveinek kidolgozásában való közreműködés,
- az Önkormányzat forgalomképes vagyonának legcélszerűbb hasznosítására javaslatok kidolgozása,
- befektetési és vállalkozási tevékenység koordinálása,
- előzetes célszerűségi vizsgálat végzése,
- szakmai testületi előterjesztések elkészítése,
- előkészítő tárgyalások szervezése, azokon részvétel.
(7) Építésügyi hatósági feladatok
– Üllés közigazgatási területén a nem kiemelt építéshatósági feladat ellátása,
- Műszaki nyilvántartás, tervtár rendezése és folyamatos vezetése, a kötelező statisztikai adatközlés,
- Az önkormányzat által megvalósítani kívánt beruházásokkal kapcsolatban véleménynyilvánítás,
- Szakhatósági eljárások lebonyolítása,
- Lakossági bejelentések, panaszok ügyintézése, helyszínelése,
- Reklámtáblák építéshatósági ellenőrzése,
- Körzeti Földhivatallal való kapcsolattartás, TAKARNET program kezelése és nyilvántartás vezetése,
- Rendezési tervvel kapcsolatos építéshatósági észrevételezés, véleményezés,
- Közterület használati engedélyek kiadása, ellenőrzése,
- Burkolat bontási engedélyek (Ellenőrzések- eredeti állapot helyreállítása),
- Nyomvonalas beruházásoknál a szakhatósági nyilatkozat (jegyzői) és tulajdonosi feladatok ellátása.
(8) Településrendezési tervvel kapcsolatos feladatok:
- a tervezés időszakában egyeztetéseken való részvétel, szakmai vélemény nyilvánítása,
- jóváhagyás során testületi előterjesztés készítése, végrehajtásának ellenőrzése
- Az építészeti örökség helyi védelmével kapcsolatos szakmai elvárások megfogalmazása,
- a helyi rendeletből adódó feladatok ellátása.
(9) Egyéb feladatok:
- honvédelmi igazgatás, polgárvédelmi feladatok,
- tevékenységi körébe tartozó pályázatok előkészítése, (benyújtása),
- A helyi tűzvédelemről való gondoskodásból adódó feladatok ellátása,
- Az önkormányzati tulajdonú ingatlanokkal kapcsolatos tulajdonosi döntések előkészítése és azok végrehajtása,
- Munkavédelemmel kapcsolatos feladatok,
- községi sportegyesületek tevékenységének koordinálása,
- idegenforgalmi szervezői és információs feladatok ellátása,
- a nagyközség idegenforgalmi tevékenységének koordinálása,
- a nagyközség idegenforgalmi, turisztikai értékeinek és adottságainak feltárása, bemutatása, hasznosítására javaslat megfogalmazása,
- részvétel a nagyközség egységes idegenforgalmi lehetőségek propagálásában, információnyújtás,
- a települési szintű kulturális és sport rendezvények lebonyolításában való közreműködés, koordinálás.
(10) Környezetvédelmi feladatok:
- A helyi jelentőségű természeti terület védetté nyilvánításáról, óvásáról, őrzéséről, fenntartásáról, valamint természeti állapotának fejlesztéséről való gondoskodás, továbbá a védettség feloldására irányuló munkálatok előkészítése,
- A rendkívüli levegőtisztaság védelmi intézkedési terv tervezetének előkészítése,
- A Nemzeti Környezetvédelmi Programban foglalt célokkal, feladatokkal és a település rendezési tervével összhangban készített települési környezetvédelmi program tervezet elkészítése, az abban foglalt feladatok végrehajtása,
- Az Önkormányzat illetékességi területén a környezet állapotának értékelésére vonatkozó elemzések elkészítése,
- Közreműködés a településrendezési- és fejlesztési tervek környezetvédelmi munkarészeinek készítésében, e tekintetben a környezetvédelmi szempontok érvényesülésének figyelemmel kísérése,
- A környezet állapotának és annak az emberi egészségre gyakorolt hatásának figyelemmel kísérése, a környezetvédelmi szemlélet formálását célzó kezdeményezések segítése,
- Hulladékgazdálkodással kapcsolatos feladatok koordinálása, ügyintézése.
(11) Szociális és anyakönyvi feladatok:
Az Önkormányzat által folyósított támogatással kapcsolatos feladatok:
- Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény és rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránti kérelmek elbírálásra való előkészítése,
- Átmeneti (időszaki, rendkívüli) segélyek és természetben nyújtott ellátások döntésre való előkészítése,
- Lakásfenntartási támogatás iránti kérelmek döntésre való előkészítése,
- Szociális ellátások elbírálásához szükséges, valamint hatósági megkeresésekre történő környezettanulmány elkészítése,
- Jogosulatlanul igénybe vett szociális ellátások visszatérítésének elrendelésével kapcsolatos hatósági feladatok ellátása,
- rászorultsági, méltányossági alapú közgyógyellátási igazolványok kiadása, érvényesítése, azok évenkénti felülvizsgálatának döntésre való előkészítése,
- Hadigondozotti ellátások iránti kérelmek döntésre való előkészítése,
- Adósságkezelési szolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátása,
- Jogosulatlanul igénybe vett szociális ellátások visszatérítésének elrendelésével kapcsolatos hatósági feladatok ellátása,
- ismeretlen holttest anyakönyvezése,
- külföldi állampolgár anyakönyvi eseményét érintő adatszolgáltatás teljesítése,
- családvédelmi koordináció,
- igazolás kiadása arról, hogy a gyermek tekintetében az anyakönyvbe bejegyzett apa vagy anya képzelt személy,
- a szülők megállapodásának felvétele a szülői felügyeleti jog gyakorlása kérdésében,
- gyermek nevének megállapítása,
- előzetes gyámrendelés,
- képzelt szülő adatainak megállapítása,
- teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele nagykorú és cselekvőképes személyek esetében,
- tájékoztatás a rendezetlen családi jogállás kezeléséről.
(12) Szociális információs és egyébfeladatok:
- Támogatás iránti kérelmekre szolgáló nyomtatványok kiadása, átvétele, ellenőrzése, szociális programmal való egyeztetés, adatrögzítés,
- Temetési segély iránti kérelmek döntésre való előkészítése,
- Köztemetés elrendeléséhez kapcsolódó feladatok ellátása,
- Önkormányzati tulajdonú lakások szociális lakbértámogatásához igazolás kiadása,
- Szociális Bizottság üléseivel kapcsolatos teendők ellátása.
(13) Foglalkoztatással kapcsolatos feladatok:
- Aktív korúak ellátása iránti kérelmek és azok felülvizsgálatának döntésre való előkészítése, nyilvántartás vezetése,
- A foglalkoztatás szervezése és lebonyolítása érdekében kapcsolattartás a Családsegítő és Gyermekjóléti Szolgálattal,
- Rendszeres kapcsolattartás a Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központtal és annak mórahalmi kirendeltségével,
- A közcélú foglalkoztatás megszervezése, ellenőrzése.
(14)Egyéb feladatok:
- hagyatéki ügyintézés,
- talált tárgyakkal kapcsolatos eljárások,
- tevékenységi körébe tartozó pályázatok előkészítése (benyújtása),
- költségvetési beszámolóhoz adatok szolgáltatása,
- közmunka foglalkoztatás szervezése, ellenőrzése, közhasznú és közmunka pályázatok benyújtása és lebonyolítása,
- temető fenntartásával kapcsolatos feladatok.
(15) Oktatási feladatok:
– az óvodai nevelésben részvételre kötelezettek nyilvántartása, a nyilvántartásból rendszeres adat közlés a kormányhivatal számára,
– az óvodakötelesekről vezetett nyilvántartást tárgyév március elsejéig megküldi a kötelező felvételt biztosító óvoda vezetője részére.
(16) Környezetvédelemmel kapcsolatos feladatok:
– a környezetvédelmi és energiahatékonysági tárgyú pályázati felhívások, kiírások figyelemmel kísérése,
– az önkormányzat energetikai pályázatainak, beruházásainak előkészítésében és megvalósításában, különös tekintettel a környezetvédelmi szempontok érvényesítésében való közreműködés,
– mezőőr működésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat.
(17) Népesség-nyilvántartással, személyi adat- és lakcímnyilvántartással kapcsolatos
feladatok ellátása:
- a polgárok adatait tartalmazó helyi nyilvántartás vezetése, és abból a törvényben meghatározott feltételekkel az adatszolgáltatást előkészítése,
- a címekről nyilvántartást vezetése,
- értesíti a központi hivatalt a területváltozásról,
- az önkormányzati hivatalnál vezetett helyi címnyilvántartás adataiban bekövetkezett változásokat 5 munkanapon belül, a területi szerv útján, közli a központi hivatallal,
- adatszolgáltatás a központi hivatal megkeresésére a területszervezési, településszervezési döntések központi nyilvántartáson történő átvezetéséhez,
- a helyi nyilvántartás folyamatos és naprakész vezetése,
- az adatváltozásokat és azok alapiratait haladéktalanul, de legkésőbb 5 munkanapon belül továbbítja a központi hivatalhoz,
- a polgár kérelmére saját adatairól a nyilvántartásból kivonatot vagy másolatot, illetve szóbeli tájékoztatást ad,
- gondoskodik a személyes adatok védelméről,
- a Központi Címregiszter rendszer felállásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- Ügyiratkezeléssel, iktatással kapcsolatos feladatok ellátása,
- Születési, házassági és halotti anyakönyvezés,
- Házasságkötés lebonyolítása,
- Holtnak nyilvánítás és a halál tényének bírói megállapításával kapcsolatos teendők,
- Honosítással, állampolgársággal összefüggő ügyek ellátása,
- Névviseléssel, névváltozással kapcsolatos ügyek,
- Családi jogállás rendezésével, apai elismerő nyilatkozat felvételével kapcsolatos ügyek intézése,
- Anyakönyvi okiratok kiállítása,
- Állampolgársági eskütétel előkészítése, lebonyolítása,
- Családi események szervezése megrendelés alapján.
(18) Adóügyi feladatok:
- A gépjármű adóztatáshoz kapcsolódó adatállományok kezelése, feldolgozása, informatikai alkalmazása,
- Adóbevallások ügyintézése,
- A bevallott vagy bejelentett adatváltozások adóügyi kezelése,
- Adófizetési kötelezettség megállapítása, közlése, jogerősítése,
- A társszervektől kapott adatállományok feldolgozása, az adóhatósági adatbázissal való összevetése,
- Ellenőrzési eljárás lefolytatása, jegyzőkönyvek elkészítése, a feladatkörébe utalt adófajták tekintetében,
- A jegyző hatáskörébe utalt forgalmi értékelési adó- és értékbizonyítvány kiadási feladat ellátása,
- Adókötelezettség megszüntetése, törlési határozatok kiadása,
- Gépjárműadó fizetési kötelezettséghez kapcsolódó méltányossági-, fizetési kedvezményt megállapító határozatok elkészítése, környezettanulmány felvétele,
- Meghatározott adózói körben törzsadatok karbantartása,
- A lakosság és gazdálkodó szervezetek tájékoztatása adókötelezettségük teljesítésének elősegítése érdekében.
(19) Vállalkozókkal kapcsolatos feladatkör:
- A vállalkozók helyi iparűzési, kommunális adóival kapcsolatos feladatok ellátása,
- Termőföld bérbeadásból származó jövedelemadóval kapcsolatos feladatok ellátása,
- Idegenforgalmi adóval kapcsolatos feladatok ellátása,
- Adókötelezettségek teljesítésének ellenőrzésére irányuló adóigazgatási eljárások lefolytatása a csoport feladatkörébe utalt adófajták tekintetében,
- A méltányossági, fizetési kedvezményt megállapító határozatok elkészítése,
- Az adózói törzsadatok karbantartása.
(20) Könyvelési feladatkör:
- Az adónemek feldolgozását végző csoportok által hozott határozatok számviteli – könyvelési feldolgozása,
- A számlakivonatok folyamatos, naprakész könyvelésének biztosítása, befizetések számfejtése,
- Az éves kivetési összesítők (lajstromok), önadózók bevallási lajstromainak és az időszakok utáni zárási összesítők elkészítése,
- Pénzintézeti számlakivonatok, utalványok ellenőrzése, átfutó tételek rendezése,
- Pénzügyi zárásokat követően a főkönyvi könyvelés felé való adatszolgáltatás,
- Az adónem számlákról a költségvetési elszámolási számla javára történő utalások bonyolítása; az idegen bevételi számláról más szerv részére történő kiutalások lebonyolítása,
- Egyéb bevételek elszámolási számla kezelése,
- Az adók módjára kimutatott köztartozások előírásával, behajtásával kapcsolatos jegyzői feladatok ellátása a tényleges végrehajtási cselekmények kivételével,
- Túlfizetések rendezése, visszautalása tárgyú határozatok elkészítése,
- Behajthatatlanság miatt törölt tételek rendszeres felülvizsgálata, nyilvántartás vezetése,
- Adóigazolások, vagyoni igazolások kiadása, környezettanulmányok készítése,
- A lakosság évenkénti tájékoztatása a beszedett adók összegéről a költségvetési beszámoló részeként.
(21) Behajtási feladatkör:
- Adótartozások és adók módjára behajtandó köztartozások behajtásával kapcsolatos előkészítő feladatok ellátása,
- Behajtási intézkedések megtétele (felhívás, idézés, számlaegyeztetés, vállalkozói engedély visszavonására javaslat, adatszerzés, társhatóságok megkeresése stb),
- Letiltások, azonnali beszedési megbízások (inkasszók) kiadása,
- Ingóvégrehajtás elrendelése, foganatosítása az adóhátralékos tételek és a behajtásra kimutatott köztartozások esetében,
- Ingatlan-végrehajtás a jogszabály szerinti feltételek esetén,
- Jogszabályi feltételek fennállása esetén behajthatatlanság miatti törlések elrendelése,
- Elévülésnek kitett tételek figyelemmel kísérése, elévült tételek törlése,
- Termőföld, haszonbérlet,
- Bírósági kifüggesztések,
- Kereskedelmi igazgatás, telepengedélyek,
- Talált tárgyakkal kapcsolatos feladatok ellátása,
– Közérdekű munka elrendelésével kapcsolatos feladatok ellátása.
16.
Pénzügyi és Gazdálkodási Csoport
Létszáma: 1 fő csoportvezető
2 fő ügyintéző
A csoport kiemelt feladata:
- elkészíti az önkormányzat/ok, a Közös hivatal, továbbá az önkormányzat intézményeinek költségvetési koncepcióját, továbbá a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámolókat,
- a költségvetési előirányzatokat egyezteti az intézményekkel,
- kapcsolatot tart az önkormányzat belső ellenőrével,
- kapcsolatot tart a Magyar Államkincstár Csongrád Megyei Igazgatósággal,
- érdekeltségi bevételek beszedése, nyilvántartása,
- közműbefizetések nyilvántartása,
- gazdálkodási szabályzatok elkészítése és aktualizálása,
- ellenőrzés, és abban való közreműködés,
- ellátja a Polgármesteri Hivatal, mint költségvetési szerv operatív gazdálkodási feladatait,
- az önkormányzat költségvetési rendeletének megfelelően gondoskodik a költségvetési szervek pénzellátásáról,
- elkészíti az önkormányzat zárszámadását,
- előkészíti a hitelfelvételt, banki szolgáltatások igénybevételét,
- elkészíti az államháztartás igényeinek megfelelően, a havi, féléves, háromnegyed éves adatszolgáltatásokat,
- az önkormányzat intézményeinél pénzügyi, gazdasági ellenőrzést végez az érintett társirodákkal együtt,
- biztosítja a Pénzügyi-és Ügyrendi Bizottság adminisztrációját, döntések előkészítését és végrehajtását, Pénzügyi jegyzőkönyvek megírása,
- elkészíti a vagyonmérleget és azt a zárszámadással egyidejűleg a képviselő-testület elé terjeszti az érintett egységek közreműködésével,
- ellátja az államháztartási törvényből eredő egyéb feladatokat,
- segíti a képviselő-testület bizottságainak munkáját, a bizottságok ügyrendjéről szóló rendelet szerint,
- nyilvántartja az Önkormányzat korlátozottan forgalomképes és forgalomképtelen vagyonkörét,
- nyilvántartja az önkormányzat tulajdonában lévő vagyont, ingó, ingatlan, továbbá forgalomképes/üzleti vagyon, korlátozottan forgalomképtelen, forgalomképtelen felosztás szerint,
- javaslatot tesz a képviselő-testület és bizottságai elé az önkormányzati vagyon hasznosításával, működtetésével kapcsolatosan,
- Áfa bevallás, rehabilitációs hozzájárulás bevallásának elkészítése, NAV-val való kapcsolattartás
- Gazdaságstatisztikai jelentések elkészítése,
- KIR rendszer (új alkalmazás, megszüntetés, helyi kifizetés, módosítás, egyéb munkaügyi feladatok, gazdálkodási adatok megadása) kezelése,
- személyi adatok, nyilvántartások kezelése,
- Közhasznú közcélú foglalkoztatás nyilvántartása,
- Közhasznú foglalkoztatás visszaigénylése,
- LEKI, CÉDE, TEKI pályázatok nyilvántartása és pályázatok elszámolása, jelentés küldés,
- Segélyek kifizetése,
- Helyi kifizetések számfejtése bérkönyvelés,
- Tárgyi eszköz nyilvántartás, értékcsökkenés elszámolás, leltározás,
- Számlák átutalása, rögzítése (banki műveletek),
- Pénztár,
- Számlák kiállítása,
- Lakástámogatások nyilvántartása,
- ATEV-nek az állati hullák lejelentése jegyzőkönyv felvétele,
- bölcsődei, óvodai, alapfokú oktatási, közművelődési, egészségügyi és szociálpolitikai feladatokat ellátó intézmények működésének koordinálása.
3. A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon, és telefaxszáma, elektronikus levélcím)
Eperjes Község Önkormáynzata vezetője:
Kabai Mátyás
polgármester
Eperjes, Kossuth utca 15.
vezetékes telefonszám: +36-63/455-527
mobil telefonszám: +36-70 325-8716
e-mail: ph.eperjes@optanet.hu
honlap: www.eperjes.hu
Horváth Ferenc
alpolgármester
Eperjes, Békési út.
mobil telefonszám: +36-30 857-0103
e-mail cím: ph.eperjes@optanet.hu
honlap: www.eperjes.hu
Derekegyházi Közös Önkormányzati Hivatal vezetője:
Kovács-Nagy Andrea
jegyző
6621 Derekegyház, Kossuth utca 4
Vezetékes telefonszám: +36-63/453-003,
mobil telefonszám: +36-20/329-9512
Elektronikus levélcím: jegyzo@derekegyhaz.hu
4. pont A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati munkatárs neve, elérhetősége és az ügyfélfogadási rend
Ügyfélkapcsolati munkatárs neve:
Beretka Lilla
63/455-527
Károlyi Andrea
63/455-527
Eperjes Község Önkormányzata ügyfélfogadási rend:
Hétfő 8-16 óráig
Kedd 8-16 óráig
Szerda 8-12 óráig
Csütörtök 8-16 óráig
Péntek NINCS ÜGYFÉLFOGADÁS
Kovács-Nagy Andrea jegyző (63/453-003) ügyfélfogadási rendje:
Csütörtök 10-14 óráig
5. A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye
Eperjes Község Önkormányzatára nem vonatkozik.
7. A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke
Eperjes Község Önkormányzata többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet nincs.
8. A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) alapító okirata, kezelő szervének tagjai
Eperjes Község Önkormányzata által alapított közalapítvány nincs.
9. A közfeladatot ellátó szerv (ÖNKORMÁNYZAT) által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedélye
Eperjes Község Önkormányzata
vezetője: Kabai Mátyás polgármester
székhelye: 6624, Eperjes, Petőfi utca 1.
postacíme: 6624, Eperjes, Petőfi utca 1..
e-mail: ph.eperjes@optanet.hu
weblap: www.eperjes.hu
Önkormányzat által fenntartott intézmények:
Veres Péter Faluház és Könyvtár
Székhelye: 6624, Eperjes, Béke utca 17.
Postai címe: 6624, Eperjes, Béke utca 17.
Mobiltelefon száma: 70/325-8712
Kabainé Tóth Andrea programszervező, könyvtáros
Elektronikus levélcíme: ph.eperjes@optanet.hu
10. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve
Eperjes Község Önkormányzata megbízásából szerkesztett információs kiadvány :
Eperjesi Hírmondó
Kiadja:
Eperjes Község Önkormányzata
Kiadó címe:
6624 Eperjes, Petőfi utca 1.
Felelős kiadó:
Kabai Mátyás polgármester
Szerkesztőség:
székhely: 6624 Eperjes, Béke utca 17.
Felelős szerkesztő: Kabainé Tóth Andrea
Telefon: 70/ 325-8712
11. A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szerv 1. pontban meghatározott adatai
Eperjes Község Önkormányzata felett a törvényességi ellenőrzést a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal gyakorolja.
Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal
A kormány területi államigazgatási szerve
Kormánymegbízott: Dr. Juhász Tünde
Főigazgató: dr. Mikecz Péter
Megbízott igazgató: Zakar Péter
6722 Szeged, Rákóczi tér 1.
Telefon: (62) 562-663
Fax: (62) 562-601
E-mail: vezeto@csongrad.gov.hu
Postacím: 6701 Szeged, Pf. 1096.
2. Az országos illetékességű szervek, valamint fővárosi és megyei kormányhivatal esetében a közfeladatot ellátó szerv feladatáról, tevékenységéről szóló tájékoztató magyar és angol nyelven
Eperjes Község Önkormányzatára nem vonatkozó rendelkezés.
3. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai
1) Támogató Szolgálat
Tanyagondnok: Kabai Mátyás
Telefon: 06-30 306-2331
Házigondozó: Korcsmárosné Horváth Irén
Telefon: 06-30/649-9710
Gyermekjóléti és Családsegítő munkatárs:
Bottyán Erika
Telefon: +36-20/325-1605
2) Háziorvosi szolgálat
Vállalkozó háziorvos neve: Dr. Szarka Balázs
Székhelye: 6624 Eperjes, Béke utca 11.
Postacíme: 6624 Eperjes, Béke utca 11.
Telefonszáma: 63/ 850-022
E-mail cím: rendelo.eperjes@gmail.com
3) Körzeti Védőnői Ellátás
Védőnő: Tamási Rebeka
Székhely és postacím: 6624 Eperjes, Béke utca 11.
Telefonszám: 63/455-303
E-mail cím: eperjes.vedono@freemail.hu
4) Fogorvosi alapellátás
Ikó-Dent Bt.
Dr. Toma Viktória
Rendelés hely:
Derekegyház, Kossuth utca 4/A
Rendelési idő:
Hétfő: 08:00 - 13:00
Csütörtök: 08:00 - 18:00
Bejelentkezés: +3670/945-9907